Scoot kembali beroperasi ke 3 destinasi Malaysia dari Singapura

Dikemas Kini: 10 Jun 2020
Surga Route

Syarikat penerbangan kos rendah dari Singapura, Scoot meneruskan penerbangan ke tiga destinasi di Malaysia, iaitu Kuching, Ipoh dan Pulau Pinang masing-masing mulai 5 Jun, 12 Jun dan 14 Jun.

Dalam satu kenyataan hari ini, Scoot mengatakan pihaknya telah melaksanakan beberapa langkah untuk menjaga kesihatan penumpang dan anak kapal.

"Syarikat penerbangan akan terus meningkatkan prosedur operasinya dan memperkenalkan langkah pencegahan tambahan untuk membolehkan pelanggan melakukan perjalanan dengan keyakinan yang lebih besar.

"Scoot sangat mendorong semua pelanggan untuk tiba di lapangan terbang lebih awal untuk memastikan bahawa ada masa yang cukup untuk prosedur pra-penerbangan tambahan," kata syarikat tersebut

Jadual penerbangan asal pihak Scoot telah dibatalkan, dan berikut adalah jadual baru penerbangan mereka, dengan kapasiti yang berkurangan :

Syarikat penerbangan ini juga telah memperluaskan tawaran pertukaran tarikh percuma sekali untuk semua tempahan yang dibuat dari hari ini hingga akhir Jun 2020 sekiranya pelanggan perlu mengubah rancangan perjalanan mereka setelah membuat tempahan.

"Selain itu, semua pelanggan dengan tempahan yang dibuat pada atau sebelum 15 Mac 2020 untuk penerbangan yang berlepas antara 23 Jan dan 31 Julai 2020 yang dibatalkan layak mendapat dua pilihan pengembalian dana - pengembalian wang 100 peratus melalui kaedah pembayaran asal atau 120 bayaran balik peratus dalam baucar Scoot dengan tempoh sah 12 bulan.

"Pelancong yang memasuki Malaysia (termasuk warganegara Malaysia, bukan warganegara Malaysia dan Penduduk Tetap) juga diingatkan untuk memperhatikan langkah atau prosedur terkini mengenai kuarantin yang dikenakan oleh pemerintah Malaysia mulai 10 Jun 2020," tambah syarikat penerbangan itu.

Ketua pegawai eksekutif Campbell Wilson berkata Scoot bekerjasama rapat dengan pengawal selia dan pakar kesihatan untuk melaksanakan rangkaian langkah-langkah komprehensif yang dipertingkatkan untuk memastikan standard kebersihan setinggi mungkin.

jadi, sesiapa yang mempunyai urusan penting di Singapura boleh memilih penerbangan Scoot dari 3 destinasi tersebut untuk ke kota singa setelah mendapat kebenaran kerajaan !

Sumber : Bernama

Berita penerbangan lain disini

0 0 votes
Article Rating
Konsikan Artikel:
Kategori: Tag:

Ditulis oleh Surga Route

Kami kongsikan segalanya berkenaan Halal & Muslim-Friendly Travel.

Baca Juga:
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram