harris sunshine penang

HARRIS Sunshine Penang Bakal Diurus Ascott, Dibuka Suku Ketiga 2023

Dikemas Kini: 11 September 2022
Surga Route

HARRIS Sunshine Penang bakal menjadi mercu tanda baharu di Bandar Baru Ayer Itam apabila ia dijangka dibuka pada suku ketiga 2023.

Hotel 27 tingkat itu mempunyai 289 bilik selain ruang konvensyen dan persidangan (MICE) seluas 10,210 meter persegi sesuai untuk menganjurkan pelbagai acara berskala besar.

Setakat ini, kerja pembinaan hotel tersebut kini telah mencapai 86 peratus terletak di kawasan pembangunan bercampur Sunshine Central di kawasan Bandar Baru, Ayer Itam.

HARRIS Sunshine Penang Bakal Diurus Ascott, Dibuka Suku Ketiga 2023

Apabila pembenaan selesai, Ascott International Management (M) Sdn Bhd akan bertanggungjawab untuk menguruskan hotel terbabit.

HARRIS Sunshine Penang Bakal Diurus Ascott, Dibuka Suku Ketiga 2023

“Kami menjangkakan kemasukan pelancong tempatan dan asing yang tinggi ke Bandar Baru Air Itam sekali gus akan memacu pembangunan ekonomi tempatan.

HARRIS Sunshine Penang terletak di lokasi yang strategik dengan jaraknya yang berdekatan dengan tarikan pelancong seperti Kuil Kek Lok Si dan Bukit Bendera.

HARRIS Sunshine Penang akan menampilkan unit studio, satu bilik tidur dan dua bilik tidur untuk memenuhi gaya hidup serta profil pengembara yang berbeza.

Konsep HARRIS adalah untuk menyediakan persekitaran yang segar, bertenaga dan menyeronokkan dengan penekanan pada kesejahteraan pengembara yang sedang dalam perjalanan.

HARRIS Sunshine Penang akan menawarkan kemudahan yang tiada tandingan kepada tetamu dan pengalaman gaya hidup yang lengkap, dengan kemudahan termasuk kolam renang, gimnasium, ruang istirahat perniagaan, dewan bankuet, bilik majlis dan restoran makan sepanjang hari.

Selain itu, para tetamu boleh menikmati akses mudah ke pelbagai kemudahan makan, runcit dan gaya hidup di Sunshine Central yang akan dibangunkan sebagai lokasi langsung, kedai, tempat kerja serta permainan serba lengkap.

0 0 votes
Article Rating
Konsikan Artikel:
Kategori: Tag:

Ditulis oleh Surga Route

Kami kongsikan segalanya berkenaan Halal & Muslim-Friendly Travel.

Baca Juga:
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram