Nampaknya, bertambah lagi lah destinasi yang wajib anda kunjungi serta aktiviti yang boleh dilakukan bila melawat negeri Johor. Kalau dulu Stadium Sultan Ibrahim hanya meriah di hari perlawanan, tetapi kini ianya meriah dengan aktiviti hampir setiap hari !

Jika anda bukan peminat bola sepak pun memang perlu ke sini, dan jangan sekadar tengok di tepi jalan saja ya sebab ada aktiviti menarik yang boleh dilakukan disini !

Stadium ikonik Kelab Bolasepak Johor Darul Ta’zim (JDT), Stadium Sultan Ibrahim mengalu-alukan kehadiran pengunjung setiap hari mulai 1 April 2022.

Adalah menjadi objektif awal penubuhan Stadium Sultan Ibrahim sebagai pusat lawatan, riadah dan bersenam untuk keluarga dari semua rakyat yang hadir pada setiap masa, bukan sekadar stadium bolasepak eksklusif pada hari perlawanan sahaja.

Seperti Titah daripada DYAM Mejar Jeneral Tunku Ismail Ibni Sultan Ibrahim sebelum ini yang mahu menjadikan Stadium Sultan Ibrahim tumpuan orang ramai setiap hari.

JDT Perkenal Hummer Tour Mengelilingi Stadium Sultan Ibrahim, Hanya RM30 Seorang !

Berbagai perancangan telah dirancang bagi memeriahkan Stadium ini. Antaranya, Hummer Tour dan diikuti nanti ‘Stadium Tour’ di mana pelawat boleh melihat sendiri di sebalik tabir Stadium.

Dengan Hummer Tour ini, orang ramai boleh merasai suasana di sekeliling stadium menaiki Hummer dengan kos RM30 seorang. Seronok tu ! Tak perlu belanjakan wang berjuta untuk menaiki kenderaan yang sangat langka ini.

Hummer tour ini akan beroperasi setiap minggu dari Jumaat hingga Ahad dari jam 9 pagi hingga 6 petang.

Selain itu, buat permulaan satu restoran telah dibuka iaitu 'Woodfire Restaurant' yang beroperasi setiap hari dari 10 pagi sehingga 10 malam dan bakal banyak lagi restoran serta premis perniagaan dan unit komersial akan dibuka dalam masa terdekat untuk kemudahan orang ramai.

Kedua-dua inisiatif terbaru dari Kelab Bolasepak Johor Darul Takzim ini benar-benar mendapat sokongan daripada peminat dan penyokong kelab.

Kredit Gambar : JOHOR Southern Tigers & Harimau Selatan

0 0 votes
Article Rating
Categories:
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Selamat Datang ke Surga Route. Kami suka berkongsi pengalaman menjelajah seluruh dunia.
17 May 2022
Perbaharui Pasport Hanya Melalui Atas Talian Mulai 11 Mei 2022. Ini Cara-Caranya

Sejak pembukaan sempadan negara, ramai dah mula nak melepaskan gian untuk 'travel' ke luar negara. Bila check passport, rupanya dah tamat tempoh dan perlu perbaharui. Memang beratur panjanglah pejabat imigresen tu. Mungkin disebabkan itu, Jabatan Imigresen Malaysia memaklumkan bahawa prosedur terkini untuk memperbaharui pasport adalah hanya menggunakan atas talian. 'Walk-in' dah tidak diterima ya. Melainkan […]

Selanjutnya
13 May 2022
MyAirline, Syarikat Penerbangan Tambang Murah Terbaharu Bakal Diperkenal

Untuk mereka yang selalu menaiki penerbangan bagi tujuan domestik atau perjalanan serantau, ada berita baik untuk anda. Sebuah lagi syarikat penerbangan tambang murah tempatan telah diperkenalkan dan bakal memulakan operasi tidak lama lagi. Sebuah syarikat penerbangan tambang murah yang baharu itu adalah MYAirline Sdn Bhd (MYAirline) berpengkalan di Kuala Lumpur yang telah diberikan kelulusan bersyarat […]

Selanjutnya
13 May 2022
Padang Kota Lama Kembali Dibuka Dengan Wajah Baru ! Kos Penambahbaikan RM12.9 Juta !

Wah, seronoklah orang Penang. Sekarang dah boleh bersiar-siar dan menikmati pemandangan pesisir pantai di Padang Kota Lama dengan lebih selesa selepas projek pengukuhan dan penambahbaikan tembok laut Padang Kota Lama telah selesai sepenuhnya. Projek sepanjang kira-kira 570 meter dari Medan Selera Renong ke Pangkalan Tentera Laut Diraja Malaysia itu mula dibina pada 2016 dan dikatakan menelan […]

Selanjutnya
12 May 2022
Silverlakes Village Outlet Bakal Dibuka di Batu Gajah, Perak. Hanya 30 Minit Dari Bandaraya Ipoh !

Sebuah 'outlet village' di Batu Gajah, Perak telah hampir siap sepenuhnya dan bakal dibuka. Outlet tersebut dengan nama Silverlakes Village Outlet dijangka akan dibuka sekitar pertengahan tahun 2022 atau selewat-lewatnya pada Q4 2022. Selepas ini, bolehlah sebelum balik beraya di kampung singgah sini dulu. Lokasinya hanya 30 Minit dari Bandaraya Ipoh.Kalau dari Lebuhraya PLUS boleh […]

Selanjutnya
12 May 2022
Kafe Belibis Tawar Pengalaman Unik Makan Dalam Koc Keretapi di Pekan, Pahang

Kalau cakap mengenai pelancongan di Negeri Pahang, ramai dari kita pasti terfikir mengenai Cameron Highlands, Genting Highlands, Cherating, Bukit Fraser dan Kuantan sahaja kan. Sebenarnya banyak lagi tau tempat menarik di sekitar negeri terbesar Semenanjung Malaysia ini. Misalnya, kalau anda ke Pekan jangan lupa untuk melawat Muzium Sultan Abu Bakar (Muzium Pahang). Apa yang menarik […]

Selanjutnya
cross
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram