image 39

MAHA 2022 : Jangkaan Jualan Sebanyak RM250 Juta Sepanjang 10 Hari Pameran

Dikemas Kini: 3 Ogos 2022
Surga Route

Kementerian Pertanian dan Industri Makanan (MAFI) menyasarkan potensi jualan sebanyak RM250 juta pada penganjuran Pameran Pertanian, Hortikultur dan Pelancongan Agro Antarabangsa (MAHA) tahun ini.

Selain itu, pameran pertanian terbesar negara yang bakal berlangsung bermula 4 Ogos hingga 14 Ogos depan turut menjangkakan kehadiran lebih 1.1 juta pengunjung.

Selepas empat tahun tiada penganjuran, MAHA 2022 akan dilaksanakan secara hibrid iaitu kombinasi fizikal dan maya.

Menterinya Datuk Seri Ronald Kiandee berkata, tema pameran kali ini iaitu 'Sekuriti Makanan Untuk Masa Depan' adalah bertepatan dengan situasi yang dihadapi ketika ini.

“Pengunjuran ini merupakan selepas empat tahun tidak dapat dianjurkan ekoran pandemic COVID-19. Selain itu, kita juga menjangkakan lebih 100,000 pengunjung setiap hari dan lebih kurang RM250 juta bagi potensi jualan.

"Pada masa sama, pelbagai program turut akan dilaksanakan pada tahun ini," kata beliau ketika berucap pada Pra-Pelancaran MAHA 2022 di Taman Ekspo Pertanian Malaysia (MAEPS), Serdang.

MAHA 2022 : Jangkaan Jualan Sebanyak RM250 Juta Sepanjang 10 Hari Pameran

Selain pameran dan gerai-gerai jualan, antara yang menjadi tumpuan pada MAHA kali ini ialah pelbagai program yang bakal diadakan antaranya Agro Trade, Agro Edutainment, Agro Lifestyle, Agro Youth, Agro Tourism, Agro Tech dan Agro Job Fair.

MAHA 2022 bukan sahaja disertai kementerian, jabatan dan agensi kerajaan, malah turut membabitkan penyertaan pihak swasta serta korporat.

0 0 votes
Article Rating
Konsikan Artikel:
Kategori: Tag:

Ditulis oleh Surga Route

Kami kongsikan segalanya berkenaan Halal & Muslim-Friendly Travel.

Baca Juga:
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram