Pantai Floria Putrajaya Dibuka Bermula 1 Mac 2022

Dikemas Kini: 1 Mac 2022
Surga Route

Sebelum ini, Putrajaya ada satu pantai buatan di Presint 5, berdekatan Hotel Doubletree by Putrajaya Lakeside, kompleks Sukan Air Putrajaya dan juga Marina Putrajaya.

Pantai Floria Putrajaya Dibuka Bermula 1 Mac 2022
Pantai Buatan Presint 5

Terbaru, sebuah lagi pantai buatan akan dibuka akan dibuka kepada orang awam yang berkunjung ke Putrajaya bermula hari ini (1 Mac 2022). Pantai buatan terbaru ini dinamakan sebagai Pantai Floria disebabkan lokasinya yang terletak di Tapak Floria di Presint 4, Putrajaya.

Projek pantai buatan ini sebenarnya adalah sebahagian daripada usaha pihak Perbadanan Putrajaya (PPj) yang membaik pulih kawasan Floria.

Secara keseluruhannya, kawasan yang dinamakan sebagai Sisiran Floria ini membabitkan lima bahagian iaitu pantai berpasir (sandy beach), bot kawalan jauh, memancing, berkhemah dan kayak.

Tarikan baharu ini adalah usaha PPj meningkatkan lagi jumlah pengunjung di pusat pentadbiran kerajaan tersebut yang selalunya lengang terutama pada hujung minggu dan cuti umum.

Lokasi

? Pantai Floria, Jalan Tuanku Abdul Rahman, Presint 4, 62000 Putrajaya

5 2 votes
Article Rating
Konsikan Artikel:
Kategori: Tag:

Ditulis oleh Surga Route

Kami kongsikan segalanya berkenaan Halal & Muslim-Friendly Travel.

Baca Juga:
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram