pemegang visa umrah boleh melancong ke tempat lain sekitar saudi

Pemegang Visa Umrah Pun Dah Boleh Pusing Satu Arab Saudi !

Dikemas Kini: 9 Februari 2023
Surga Route

Kementerian Haji dan Umrah baru sahaja mengumumkan bahawa pemegang visa umrah kini boleh bebas bergerak antara semua bandar di Arab Saudi.

Sebelum ini, pemegang visa umrah hanya mampu melakukan perjalanan antara Jeddah, Makkah dan Madinah. Pemegang visa umrah dibenarkan tinggal di dalam Kerajaan selama 30 hari.

Menurut Kementerian Haji dan Umrah: "Visa umrah membolehkan jemaah haji bergerak antara Makkah Al-Mukarramah, Al-Madinah Al-Munawwarah dan semua kota Kerajaan dalam tempoh masa tinggalnya yang dibenarkan."

Visa umrah tidak boleh dilanjutkan melepasi tempoh 30 hari, dan jemaah haji akan dikehendaki melakukan perjalanan menjelang akhir program mereka.

Jika anda merancang perjalanan menunaikan Umrah, kini boleh membuat permohonan secara dalam talian melalui sistem e-visa jemaah Umrah baharu. Jemaah umrah juga boleh memohon secara dalam talian melalui agensi pelancongan seperti Umrahtech, EasyUmrah, Marmara, Mawasim, dan banyak lagi

Anda boleh memohon e-visa Umrah dalam tiga langkah: Pertama, anda mendaftar melalui salah satu platform elektronik yang diluluskan, kemudian anda membangunkan program dengan memilih perumahan dan pengangkutan. Akhir sekali, anda akan menambah semua data anda. Visa akan dihantar secara elektronik supaya pelawat boleh mencetaknya sendiri.

Terdahulu pada Mac , Kementerian Haji dan Umrah di Arab Saudi mengumumkan tidak lagi had umur untuk jemaah umrah memasuki dua Masjidil Haram. Sebelum pengumuman itu, jemaah yang merancang untuk menunaikan umrah dihadkan kepada mereka yang berumur antara 18 dan 50 tahun yang telah divaksin dua kali.

0 0 votes
Article Rating
Konsikan Artikel:
Kategori: Tag:

Ditulis oleh Surga Route

Kami kongsikan segalanya berkenaan Halal & Muslim-Friendly Travel.

Baca Juga:
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram