Unknown
Malaysia Tersenarai Antara 20 Negara Paling Rugi Dalam Sektor Pelancongan 2020
Image is not available
Dalam Negara
5 Negeri paling banyak terima pelancong selepas tamat PKP pada 2020
Image is not available
Dalam Negara
Ini SOP terbaru aktiviti pendakian bermula 2021 yang geng hikers perlu ambil tahu
Image is not available
Dalam Negara
Tatacara dan garis panduan pelawat ke Sabah & Sarawak Terbaru (Kemaskini Januari 2021)
Image is not available
Penerbangan
Dah macam 'Business Class' ! Emirates lancarkan kelas Ekonomi Premium bermula 4 Januari 2021
Image is not available
Tips Travel
Senarai cuti panjang pada 2021, jom rancang percutian bersama keluarga !
Image is not available
Dalam Negara
Selepas 206 hari, PKPP dilanjutkan lagi sehingga 31 Mac 2021 dengan prosedur yang dikemaskini
Image is not available
Bajet
Cuti dan Jimat ! Jom tebus Baucar bernilai sehingga RM100 untuk baucar 'staycation' di Shopee !
Image is not available
Slider
3 January 2021
Senarai cuti panjang pada 2021, jom rancang percutian bersama keluarga !

Setakat ini, masih belum ada tanda-tanda bahawa COVID-19 akan reda dalam masa terdekat di Malaysia dan sempadan juga dijangkan tidak akan dibuka sehingga pertengahan tahun 2021. Tetapi, itu tidak bermakna kita tidak boleh berharap untuk menikmati cuti panjang , apatah lagi sektor pelancongan domestik telah dibuka. Jadi, kita tetap boleh menggunakan 14 cuti umum pada […]

7 October 2020
Terkandas akibat COVID-19, lelaki di Singapura ini lepas kerinduan kepada keluarga dengan lambaian di Selat Johor

Disebabkan pandemik COVID-19, sempadan Malaysia-Singapura masih belum dibuka secara menyeluruh menyebabkan kira-kira 250,000 rakyat Malaysia yang bekerja di Singapura tidak dapat berulang-alik untuk meneruskan pekerjaan. Antara dilema yang mereka harus hadapi apabila sempadan ditutup adalah sama ada tinggal di Malaysia dan hilang pekerjaan, atau tinggal di Singapura dan berjauhan dengan keluarga di Malaysia. Demi mencari […]

18 June 2020
Jom bawa anak lihat dunia di Sunway Lagoon setelah lama duduk diam di rumah . RM 39 jer !

Hampir 3 bulan jugalah, COVID-19 'memaksa' untuk semua rakyat Malaysia tak kira usia untuk tetap tinggal di rumah. Kerja di rumah, sesi persekolahan pun tiada. Anak-anak pula rasa bosan sebab mereka paling lama duduk dalam rumah memandangkan hanya ketua keluarga dan orang dewasa sahaja dibenarkan keluar rumah. Tapi Alhamulillah sejak Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP) […]

10 May 2020
Hotel '2 in 1' yang Sesuai untuk Percutian Keluarga

Bercuti di Hotel adalah salah satu aktiviti yang pasti digemari oleh banyak keluarga. Sekali sekala nak juga tukar angin selain rumah sendiri kan? Anak-anak lah orang yang paling bahagia sekali bila dengar perkataan hotel ni. Jadi, kepada ibu ayah diluar sana yang tak tahu nak pilih dan nak pergi hotel mana, kami di SurgaRoute sedia […]

10 May 2020
Disneyland Shanghai dibuka semula Mei 2020

The Happiest Place on Earth ! Nampaknya tagline Disneyland and Resort akan sekali lagi menjadi kenyataan apabila mereka mungkin akan menjadi Happiest Place on Earth tanggal 11 May ini. Disneyland Shanghai yang merupakan Disneyland terbesar di dunia ditutup sejak 25 Januari yang lalu iaitu Disneyland pertama yang diumumkan ditutup akibat krisis kesihatan global, COVID-19. Waktu […]

cross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram