Penerbangan
Malaysia Airlines mahu perkenal pas kesihatan perjalanan pasca COVID-19
Image is not available
Dalam Negara
Kerajaan cadang pasport vaksin COVID-19, dokumen pengesahan selepas suntikan
Image is not available
Luar Negara
COVID19 berakhir pada awal 2022 - Pakar
Image is not available
Dalam Negara
Genting SkyWorlds bakal dibuka pada Q2 2021
Image is not available
Penerbangan
Khazanah suntik RM3.6b untuk penstrukturan semula Malaysia Airlines
Image is not available
Penerbangan
Pesawat Malaysia Airlines Dengan Jalur Gemilang Bawa Vaksin COVID-19
Image is not available
Penerbangan
Silk Air dan Singapore Airlines akhirnya bergabung secara rasmi setelah tertangguh sejak 2018
Image is not available
Luar Negara
Malaysia-Indonesia Sepakat Bentuk 'Travel Bubble', Bantu Sektor Pelancongan pasca COVID-19
Image is not available
Slider
31 October 2020
Sengaja reka 'bilik hotel' paling teruk, tetapi ramai pula mahu tempah

Tiga pranksters di YouTube telah mencipta 'Penginapan Airbnb terburuk di dunia' dan tidak menyangka ia telah menerima banyak tempahan. Rhys Simmons, Jamie Kamaz dan Hitchin adalah rakan yang bersama-sama membangunkan saluran YouTube 'Passion Squad' iaitu sebuah saluran video-video prank. Untuk prank terbaru mereka, ketiga-tiga rakan itu telah membuat senarai jenis Airbnb - dengan meletakkan tilam dikawasan lapang. […]

16 June 2020
Best ! pakej percutian taraf 'kayangan' lebih mampu milik di waktu PKPP

Kelonggaran yang diberi ketika Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP) adalah masa yang tepat untuk bercuti dengan peluang merasai pakej pelancongan bertaraf ‘kayangan’ pada harga murah. Wow ! Yelah, rata-rata pusat pelancongan mula memberikan diskaun besar-besaran dan juga promosi lain dalam usaha mereka untuk kembali bernyawa dalam industri. Jadinya, kalau harga penginapan dulunya bertaraf kayangan, kini harganya diturunkan […]

13 June 2020
Penutupan Berjaya Tioman Resort pada 15 Jun? Ini apa yang kami tahu

Berjaya Tioman Resort adalah salah satu resort yang paling terkenal di Pulau Tioman. Resort ini mempunyai taraf 4 bintang dan terdiri daripada 268 bilik & suite. Satu berita sedih apabila resort yang sudah beroperasi selama 50 tahun akan ditutup sepenuhnya bermula 15 Jun ini selepas terkesan dengan penularan COVID-19 dan akan menjalani aktiviti pembangunan semula. […]

12 June 2020
Maldives of Nusantara : Resort mewah di Batam ini tawarkan pakej staycation hebat, sah sehingga 2 tahun !

Walaupun pada waktu sekarang ini kita masih lagi dilarang untuk travel ke luar negara, tetapi untuk mimpi dan melakukan persediaan tak salah kan? Untuk percutian pertama anda ke luar negara setelah pandemik ini berakhir, mungkin destinasi yang berdekatan akan menjadi pilihan anda. Apa kata ke Batam di Indonesia ini ? Walaupun berada di Indonesia tetapi […]

10 June 2020
Hotel di Melaka sudah kembali menerima tempahan susulan pengumuman PKPP membenarkan pelancongan domestik

Pemilik hotel di Melaka mula menerima tempahan penginapan selepas pengumuman Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) digantikan kepada Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP). Pengarah Urusan Hotel De Mawardah, Muhammad Akram Abdullah, berkata setakat ini syarikatnya masih mengekalkan semua pekerja walaupun hampir tiga bulan tidak beroperasi. "Walaupun dikhabarkan terdapat hotel ditutup, kecekalan dan kegigihan untuk bertahan menjadikan […]

7 June 2020
Hotel di Langkawi catat 1,000 tempahan dalam masa hanya satu jam !

Nampaknya, rakyat Malaysia betul-betul melepaskan gian untuk melancong. Pada ahad, 6 Jun 2020, Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin telah mengumumkan bahawa Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) akan mula digantikan dengan Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP) bermula 10 Jun 2020 sehingga 31 Ogos 2020. BACA : PKPP DIPERKENALKAN, GANTI PKPB. PELANCONGAN DOMESTIK DIBENARKAN Antara aktiviti […]

14 May 2020
Bercuti 5 Malam di Resort Mewah Maldives !

Pasti ramai yang selalu 'scroll-scroll ig' , tengok gambar "alahai, cantiknya resort mewah Maldives ni." Teringin sangat nak pergi, tetapi tak tahu berapa anggaran kos disana. Resort pula di tengah-tengah lautan, entah macamanalah nak pergi ke sana. Jangan risau lagi, disini kami kongsikan itinerari percutian ke resort mewah di Maldives selama 5 Hari 4 Malam […]

12 May 2020
Al Meroz, Hotel Islamik di Tengah Kota Buddha

Kat mana tu ? hehehe. Hotel Al Meroz ini terletak di daerah Suan Luang, Bangkok, Thailand. Lokasinya tidak jauh dengan Masjid Foundation of Islamic Center of Thailand iaitu masjid paling besar di Bangkok. Sawasdee Khap ! Mungkin bagi kita, hotel patuh syariah atau penyediaan makanan halal ini perkara biasa. Itu adalah kerana Malaysia merupakan negara […]

12 May 2020
4 Hotel Islamik pilihan kami di sekitar Lembah Klang

Sebagai negara dengan Islam sebagai negara rasmi , konsep Islamik , Mesra Muslim , dan Halal sememangnya sangat sinonim Malaysia. Tidak terkecuali dalam bidang hospitaliti. Disini kami senaraikan kepada anda 5 hotel Islamik yang menjadi pilihan kami di sekitar Lembah Klang. Kami sertakan juga faktor yang menjadikan hotel tersebut sebagai Hotel Islamik. Hotel De Palma, […]

10 May 2020
Hotel '2 in 1' yang Sesuai untuk Percutian Keluarga

Bercuti di Hotel adalah salah satu aktiviti yang pasti digemari oleh banyak keluarga. Sekali sekala nak juga tukar angin selain rumah sendiri kan? Anak-anak lah orang yang paling bahagia sekali bila dengar perkataan hotel ni. Jadi, kepada ibu ayah diluar sana yang tak tahu nak pilih dan nak pergi hotel mana, kami di SurgaRoute sedia […]

cross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram