Penerbangan
3 lagi syarikat penerbangan antarabangsa kembali beroperasi di KLIA
Image is not available
Penerbangan
Firefly akan menggunakan jet bermula Q1 2021, perkukuh laluan domestik dan ASEAN
Image is not available
Penerbangan
Firefly jadi syarikat penerbangan nasional jika Malaysia Airlines 'bungkus'
Image is not available
Baru
New Zealand kini punyai passport paling berkuasa di dunia, Malaysia tangga ke-21
Image is not available
Kekawan's
Tourism Malaysia Surfcasting Tour 2020, acara hebat buat kaki pancing
Image is not available
Akan Datang
Rusia perkenalkan E-Visa mulai 2021, Malaysia tersenarai sebagai antara yang boleh memohon
Image is not available
Luar Negara
Jepun merancang untuk menghapuskan sekatan perjalanan bagi 12 negara termasuk Malaysia
Image is not available
Keluarga
Terkandas akibat COVID-19, lelaki di Singapura ini lepas kerinduan kepada keluarga dengan lambaian di Selat Johor
Image is not available
Slider
8 October 2020
Jepun merancang untuk menghapuskan sekatan perjalanan bagi 12 negara termasuk Malaysia

Jepun merancang untuk menghapus sekatan perjalanan ke luar negara ke China dan 11 negara lain bulan depan iaitu November nanti. 11 negara dan wilayah lain termasuk Taiwan, Australia, New Zealand, Singapura, Korea Selatan, Vietnam dan Malaysia. Buat masa ini, kerajaan Jepun melarang perjalanan antarabangsa dari dan juga ke 159 negara dan wilayah. Walaupun keputusan untuk […]

18 June 2020
7 'port' bergambar di Seoul yang memang moden & cool !

Seoul, ibu negara Korea Selatan, merupakan sebuah bandaraya moden yang disulami dengan jalinan unsur warisan budaya seperti istana-istana lama dan pasar-pasar tradisional. Bandaraya ini seringkali menjadi tarikan pelancong kerana pelbagai tarikan pelancongan yang terdapat disana. Kini, anda mempunyai sebab tambahan untuk datang ke Seoul selepas PKP nanti , iaitu untuk bergambar di 2 tempat yang memang […]

17 June 2020
Negara Eropah benarkan pelancong bukan EU mulai Julai 2020 ini ?

Sebelum ini kami pernah ceritakan kepada anda bahawa negara-negara Eropah akan kembali membuka sempadan mereka buat pelancong bermula bulan Jun, namun kebenaran itu hanyalah terhad kepada sesama mereka jer. Penduduk dari satu negara Eropah, ke negara Eropah yang lain. Jemput baca disini Tetapi, dengar cerita bermula 1 Julai ini pula, negara-negara di Kesatuan Eropah akan […]

16 June 2020
Akhirnya Hong Kong Disneyland boleh dibuka semula 18 Jun ini

Halo halo ! 18 Jun nanti , Disneyland Hong Kong akan menjadi taman Disney kedua di dunia yang akan dibuka semula.Disneyland Hong Kong ini adalah salah satu taman tema Disney terkecil dan dah ditutup pada 26 Januari lalu kerana krisis global COVID-19 , kecuali beberapa restoran dan hotel jer yang maintain dibuka. Yang pertama dulu […]

16 June 2020
Kota purba Petra berubah menjadi bandar berhantu angkara COVID-19

Selama lebih dua milenium, kota purba Petra menjadi tumpuan, tetapi hari ini, kuil merah yang terkenal itu kosong dan sunyi sepi berikutan Jordan mengenakan sekatan pergerakan dan menutup sempadan sejak 16 Mac lalu. "Ini adalah kali pertama saya lihat kawasan ini kosong. Biasanya beribu pelancong datang setiap tahun. Tetapi hari ini kita boleh dengar kicauan […]

15 June 2020
Mahu ke Mesir ? Mereka buka pintu pelancongan mulai 1 Julai ini !

Mesir akan membuka semula lapangan terbangnya bagi menyambut kedatangan pelancong bermula 1 Julai ini. Pengumuman pembukaan semula ruang udara negara berkenaan dibuat kerajaan Mesir pada Ahad 14 Julai bagi merancakkan semula aktiviti pantai, perhotelan dan resort. Menteri Penerbangan Awam Mohamed Manar berkata, pembukaan lapangan terbang itu membabitkan penerbangan antara negara yang sudah membuka kembali ruang […]

13 June 2020
Seorang pemandu pelancong di Sweden sediakan lawatan sejarah berkaitan wabak virus

Ini adalah salah satu contoh mencipa peluang dari kesempitan yang patut diteladani. Di saat sektor pelancongan terjejas teruk akibat pandemik COVID-19, seorang pemandu pelancong di Sweden pula mencipta kelainan dengan mengadakan lawatan berkaitan sejarah wabak virus yang pernah melanda negara itu. Mike Anderson, 46, mengakui perniagaannya turut terjejas sejak Februari lalu apabila kerajaan mengetatkan kawalan […]

12 June 2020
Maldives of Nusantara : Resort mewah di Batam ini tawarkan pakej staycation hebat, sah sehingga 2 tahun !

Walaupun pada waktu sekarang ini kita masih lagi dilarang untuk travel ke luar negara, tetapi untuk mimpi dan melakukan persediaan tak salah kan? Untuk percutian pertama anda ke luar negara setelah pandemik ini berakhir, mungkin destinasi yang berdekatan akan menjadi pilihan anda. Apa kata ke Batam di Indonesia ini ? Walaupun berada di Indonesia tetapi […]

7 June 2020
Ini negara di benua Amerika yang membuka pintu sempadan untuk pelawat di tengah Covid-19

Secara keseluruhannya, benua Amerika adalah antara yang teruk terjejas akibat COVID--19. Setakat artikel ini ditulis, Amerika Syarikat sahaja telah mencatatkan 1,988, 544. Mungkin ketika anda membaca artikel ini, kes telah pun menjangkau angka 2 juta. Negara lain di benua amerika juga boleh tahan mencatat kes yang tinggi. Brazil telah mencatatkan 676,494 kes , Peru 191,758 […]

7 June 2020
Negara mana yang masih dibuka untuk pelancongan ? (Versi Afrika)

Kita straight to the point je, kalau anda nak tengok senarai negara asia yang masih dibuka untuk pelancong klik disini , selain itu negara di benua Eropah pula sudah bersedia untuk menerima pelancong musim panas bermula Jun ini, klik disini. Walaupun tak terkenal di kalangan pelancong Malaysia, tetapi kami telah siapkan artikel sama mengenai negara […]

1 2 3
cross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram