myairline umum gantung operasi berkuatkuasa serta merta

Tak Sampai Setahun Beroperasi, MYAirline Buat Pengumuman Mengejut Gantung Perkhidmatan Berkuatkuasa Serta Merta !

Dikemas Kini: 12 Oktober 2023
Surga Route

Syarikat penerbangan MYAirline Sdn Bhd yang baru beroperasi kira-kira 10 bulan hari ini membuat pengumuman mengejut bahawa mereka menggantung operasinya berkuat kuasa serta merta pada 12 Oktober 2023. Penggantungan itu akan berlanjutan sehingga diberitahu kelak berikutan krisis kewangan yang dihadapi.

Dalam satu kenyataan awal pagi ini di platform media sosial mereka, syarikat penerbangan tambang rendah itu berkata ia mencapai "keputusan yang amat menyakitkan" ini kerana tekanan kewangan yang menyebabkan perlu untuk menggantung operasi sementara menunggu penstrukturan semula pemegang saham dan permodalan semula syarikat penerbangan itu.

"Kami amat kesal dan memohon maaf kerana terpaksa membuat keputusan ini kerana kami memahami kesannya terhadap penumpang setia kami, pekerja yang berdedikasi dan rakan kongsi.

Tak Sampai Setahun Beroperasi, MYAirline Buat Pengumuman Mengejut Gantung Perkhidmatan Berkuatkuasa Serta Merta !

"Kami bekerja tanpa jemu untuk meneroka pelbagai pilihan perkongsian dan penjanaan modal untuk mengelakkan penggantungan ini. Malangnya, kekangan masa menyebabkan kami tiada pilihan selain mengambil keputusan ini," kata lembaga pengarahnya.

Namun begitu, MYAirline menyatakan bahawa ia akan komited untuk membantu mereka yang terjejas melalui situasi itu dan menasihati penumpang yang terjejas supaya tidak pergi ke lapangan terbang dan mencari pengaturan perjalanan alternatif ke destinasi mereka.

"Sila hubungi kami di customercare@myairline.my, dan pasukan sokongan kami akan sedia untuk memberikan bantuan mereka," katanya.

0 0 votes
Article Rating
Konsikan Artikel:
Kategori:

Ditulis oleh Surga Route

Kami kongsikan segalanya berkenaan Halal & Muslim-Friendly Travel.

Baca Juga:
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram